Gjennomtenkt design gir forsprang

Gjennomtenkt design gir forsprang

Foto: Bitmap | DNM finalen 2017 i Stavanger. Jakob & Johan Dybvik AS, vinner av Årets Forsprang 2017, mottar prisen fra PlayDesign Studio.

Gjennomtenkt design gir forsprang


En av finalistene i Det Norske Måltid kan vinne designtjenester verdt inntil 100.000 kroner og det kan gi gode resultater.

– Vi ønsker at det å delta i Det Norske Måltid skal gi merverdi. Vi vet at det å bli finalist og det å vinne gir stor oppmerksomhet og åpner dører. Men vi utfordrer også våre samarbeidspartnere til å bidra til å løfte deltakerne i konkurransen. Det har PlayDesign Studio gjort, sier leder for Det Norske Måltid, Kristin Austigard.

Derfor har byrået PlayDesign Studio en unik premie til en av finalistene i Det Norske Måltid. De vil levere designtjenester til en verdi på inntil 100.000 kroner og prisen har fått navnet Årets Forsprang. I 2017 vant Jakob & Johan Dybvik prisen med sitt fantastiske klippfisk produkt Dybvik Loins Utvannet. I løpet av 2018 har Dybvik jobbet tett sammen med PlayDesign Studio, og resultatet av dette samarbeidet vil snart være i butikkhyllene rundt om i landet.

– Alle som er finalister kan søke om å vinne prisen, og en egen jury vil vurdere hvem som skal få tildelt prestisjeprisen. PlayDesign Studio har et stort engasjement for emballasje og hvordan produkter blir pakket inn. Derfor ønsker vi å bidra til at en av finalistene får et forsprang i markedet, sier daglig leder i PlayDesign Studio, Ken Bakke.

Produktet som vinner prisen Årets Forsprang får tilbud om et samarbeid med PlayDesign Studio, og å ta en gjennomgang på hva som fungerer godt med finaleproduktet og se på muligheter for å forsterke dette.

– Vi skal ikke snu opp ned på alt, men se om vi kan forbedre noe eller ta grep som gir produktet et forsprang i markedet. Dere kjenner produktet, og vi kan emballasje og sammen lager vi et forsprang, sier Bakke, og peker på at om produktet har en riktig og gjennomtenkt innpakning, er sjansene mye større for at kunder velger det.

Han og det erfarne teamet jobber med flere merkevarer innen både mat og drikke, men også i andre markeder. De har blant annet laget designet til Grønvik Gard som vant Det Norske Måltid i 2016 og 2017 for eplemost produktene sine, og som har fått mye god omtale for sin profil.

– Det er stor stas når produkter viser igjen og er tydelige, da er det enklere for kundene å finne det de vil ha. Gjennomtenkt design gir forsprang, ingen tvil om det. Dette resulterer i at forbrukeren bruker mer tid til å se på, lese om og bli kjent med produktet ditt, understreker Bakke.

Du som finalist kan søke på Årets Forsprang i dag ved å fylle ut skjema her.

Søknadsfrist: Søndag 16. desember 2018.

Prisen deles ut til en heldig vinner på finalekvelden den 11. januar 2019.


Kontakt:

Kristin Austigard kristin@detnorskemaltid.no
Mobil: (+47) 90 19 38 77

Det norske måltid er på Facebook.com/detnorskemaaltid
Twitter: @DNMaltid   Instagram: @detnorskemaltid #DetNorskeMåltid


PlayDesign Studio

Ken Bakke ken@playdesign.no
Mobil: (+47) 915 38 447

Besøk PlayDesign sin nettside: playdesign.no
PlayDesign er på Facebook.com/playdesignbyra
Instagram: @playdesign_norway