Gode produkter fortjener gode etiketter

Gode produkter fortjener gode etiketter

Kjetil Hovland, Digital Etikett

Gode produkter fortjener gode etiketter

«Det Norske Måltid verdset norsk mat og norsk drikke! Og det gjer me og! Det er godt å jobbe saman med folk som deler entusiasmen og verdiane våre.»

Det Norske Måltid hadde ikke vært det samme uten gode samarbeidspartnere som også er opptatt av god mat og drikke. En av bedriftene som virkelig har satt norsk mat i kjernen av virksomheten sin, er Digital Etikett. Vi har snakket med gründer Kjetil Hovland om hva som er viktig når man driver etikett-trykkeri, og hvorfor mat og drikke spiller en så stor rolle i virksomheten hans.

Samarbeidet mellom Det Norske Måltid og Digital Etikett har pågått noen år nå. Hva er det ved Det Norske Måltid som gjør at de er attraktive å jobbe sammen med?

«Det Norske Måltid verdset norsk mat og norsk drikke! Og det gjer me og! Det er godt å jobbe saman med folk som deler entusiasmen og verdiane våre.»

Du startet digital etikett for 11 år siden. Hva fikk deg til å tenke at Norge hadde bruk for et trykkeri som Digital Etikett?

«Eg såg kort og greit eit behov for fleksibilitet og kjappe leveringar i etikettbransjen. Små og mellomstore produsentar måtte ofte vente lenge på etikettar og dei måtte ta ut store volum uten at dei hadde behov for det. Difor kom dei alltid bakerst i køen. Og oppstartskostnaden var ofte større enn sjølve etikettkostnaden! Mitt motto – då som no – trykk det du treng når du treng det! I dag kan me og ta dei store ordrane, men me gløymer ikkje kvar me kom ifrå.

Så dere jobber altså fremdeles ut fra den samme målsettingen som i oppstarten?

«Me driv med kompromissløs digital produksjon. Digital Etikett er 100% digitale, og me har ingen oppstarts- og byttekostnader. I dag har me Norges mest moderne maskinpark i Norges kulaste fabrikk bygd i massiv tre, og inne i fabrikken har me dei beste folka! Det skal ikkje forandre seg.»

Hvorfor er samarbeidet med lokale mat- og drikkeprodusenter så viktig for dere i Digital Etikett?

«Det handlar mykje om lidenskap i arbeidet. Det er lidenskap og entusiasme i gode mat og drikkevarer. Denne gløden smitter over på oss som produsenter, og gjer at me yter enno betre service til alle kundane våre. Og behovet for merking er sjølvsagt stort i bransjen. Alle vil utmerke seg profesjonelt og bli større.»

Nå er det femte året dere jobber sammen med Det Norske Måltid. Hvordan har samarbeidet gått så langt?

«Svært bra. Dei har gitt oss mulighet til å vise oss fram over heile Norge på ein god måte. Samtidig lærer me stadig nye produsenter å kjenne, og det er kjekt å sjå at det finnst så mykje iver og kvalitet der ute. Og det er fint for oss å kunne gi etiketter både til finalister og vinnere. Så vel dei sjølve om dei vil nytta våre tjenester eller ikkje. Men eg trur dei fleste vil like oss, for det er dette me jobbar for!»

Billetter til finalen 10. januar 2020 i Stavanger

Fredag 10. januar 2020 kl 18:00 på Clarion Hotel Energy i Stavanger, er det prisutdeling for 12. år på rad. Nå kan du bli med og feire det ypperste innen norsk mat og drikke i Stavanger. På menyen står alle de 40 finaleproduktene . Billetter til finalen er lagt ut for salg og kan kjøpes her.  

 


Kontakt:

Kristin Austigard kristin@detnorskemaltid.no
mobil: (+47) 90 19 38 77

Det norske måltid er på Facebook.com/detnorskemaaltid
Twitter: @DNMaltid   Instagram: @detnorskemaltid #detnorskemåltid