Rockestjerne vil merke vinnerne i Det Norske Måltid

Rockestjerne vil merke vinnerne i Det Norske Måltid

Tekst: Ingveig Tveranger  |  Foto: Kristin Austigard


Rockestjerne vil merke vinnerne i Det Norske Måltid


Det er stas å komme til finalen i Det Norske Måltid. En som har lagt merke til det er Skambankt-rocker og tidligere Kaizers-gitarist Terje Winterstø Røthing. På vegne av Digital Etikett vil han bidra til at det blir enda mer stas.

Derfor tok han kontakt med Det Norske Måltid for å få til en samarbeidsavtale, som blant annet inneholder en gavepakke til årets vinnere. Det han dro opp av gitarkofferten var ikke løfter om konsert og fete rockeriff, men et gavekort til hver kategorivinner med en verdi på 10.000 kroner i form av etiketter.

Hardrock i trykkeriet

Ved siden av livet som rockestjerne i Skambankt er Terje reisende med digitale etiketter for selskapet Digital Etikett. En fin match i følge ham selv. – En særdeles hyggelig sjef gir meg frihet til å drive med både det ene og det andre i tillegg til jobben der. Det skader heller ikke at Digital Etikett består av en gjeng med lidenskapelige musikkinteresserte fininger i Luster, i Sogn og Fjordane. Nydelig plass og nydelige folk. I trykkeriet går det i musikk av det harde slaget så lenge det er folk på jobb. Høyt.

Spillejobb

– Jobben min i Digital Etikett er et resultat av tilfeldigheter. Skambankt ble hyret til en spillejobb i Gaupne i Luster. Det skulle åpnes ny etikettfabrikk og vi var det musikalske innslaget. Konserten begynte kl. 1700, og etterpå var det stor fest for ansatte, kunder og band. Utover kvelden ble det bare hyggeligere og hyggeligere, og det endte med at vi ble enige om at jeg også skulle jobbe med etiketter.

Digital Etikett har hatt en formidabel vekst de siste årene, så det var et behov for en person på Vestlandet. Resultatene er så gode at selskapet flere år har vært gasellebedrift i kåringen til Dagens Næringsliv.

Artikkelen fortsetter etter bildet… 

Digital fordel

Digital Etikett har allerede mange kjente mat- og drikkeprodusenter på kundelisten. Ja, flere av dem har også markert seg i Det Norske Måltid tidligere år, og noen er nominert i år. Det er små og store selskaper om hverandre. 

– Ingen kunder er for små for oss. De digitale trykkeriløsningene gjør at at alle produsenter, uansett størrelse på produksjonen, har tilgang og råd til den samme profesjonelle kvaliteten på etiketter.

Trivelig trykkeri

Ifølge Terje, er trykkeriet han jobber for både det triveligste og mest effektive digitale etikett trykkeriet i Norge. Dette baserer han på de daglige tilbakemeldingene fra fornøyde kunder. – Som et fulldigitalt trykkeri kan vi levere utrolig kjapt til våre kunder, og jeg vet at hovedfokuset til gjengen i Luster er at folk skal ha det hyggelig og greit som kunder av Digital Etikett. De strekker seg lang der oppe i Luster. De har ikke så mye annet å gjøre der innerst i fjorden, ler Terje.


Kontakt:

Kristin Austigard ka@ipaxmat.no
mobil: (+47) 90 19 38 77
Sigve Skretting ssk@ipaxmat.no
mobil: (+47) 90 75 10 25

Det norske måltid er på Facebook.com/detnorskemaaltid
Twitter: @DNMaltid   Instagram: @detnorskemaltid #dnmaltid15

Det Norske Måltid startet i 2008 og er nå landets viktigste matpris. Det Norske Måltid eies og drives av iPax Mat AS.