Vil bidra til nyskaping og innovasjon i maten

Vil bidra til nyskaping og innovasjon i maten

Tekst: Ingveig Tveranger  |  Foto: Siv Sivertsen |  Bilde: Roger Antonesen


Vil bidra til nyskaping og innovasjon i maten


DNB har stor pasjon for gründere og innovasjon og ser derfor Det Norske Måltid som en naturlig samarbeidspartner. Banken deler ut en egen pris, og inviterer kunder og relasjoner tilknyttet bransjen til å oppleve finalegallaen.

– Vi ønsker å være en god partner for de store og etablerte aktørene innen matbransjen, men mener også vi har mye å bidra med for de som er i oppstartsfasen, sier Roger Antonesen, divisjonsdirektør for DNB i Rogaland og Agder. Han tror også på mulige koblinger, mellom etablerte og gründere med ideer.

 

Blå og grønn åker

Sjømatnæringen er en sentral pilar for bankens satsing mot mat, men DNB ønsker seg flere kunder innen landbruk. Derfor er matfylket Rogaland særlig interessant, og gjennom et samarbeid med Det Norske Måltid kan også den nasjonale satsingen ivaretas.

 

Stemmer frem DNBs publikumspris

– Vi gleder oss til å ta med kunder og relasjoner på festmåltidet under finalen i januar, der de 37 finalistproduktene skal nytes gjennom en hel kveld. Samtidig inviterer vi alle gjestene til å stemme frem sin favoritt i en egen publikumspris. Det blir spennende, sier banksjefen.

 

Innovasjon

Som representant for en stor bank setter Antonesen pris på å løse finansielle utfordringer for kunder, men han vil gjerne gå noen ekstra skritt. Han tenker spesielt på nyskapning innen matfeltet. – Innovasjon er viktig for oss, og både gjennom vår egen kompetanse og den vi finner i vårt kundenettverk, er det mye å dele mot nye kunder, påpeker Antonesen.

Digitalisering av landbruket

Han siterer toppsjef Rune Bjerke som leder DNB inn i en ny digital fremtid.

– Vi tror ny teknologi og digitalisering av matbransjen og landbruket er like sentralt som den revolusjonen det er for oss som driver bank. Det er innovatører i landbruket som vil finne oss interessant som samarbeidspartner.

Gode partnerskap

Antonesen mener banken har både evne og posisjon til å binde sammen nytenkende med etablerte miljøer der alle parter kan se muligheter. – Særlig nå som det kommer nye løsninger og nye regulativer, er det en spennende fremtid for de som velger oss i DNB som en mulighetspartner, understreker han.


Kontakt:

Kristin Austigard ka@ipaxmat.no
mobil: (+47) 90 19 38 77
Sigve Skretting ssk@ipaxmat.no
mobil: (+47) 90 75 10 25

Det norske måltid er på Facebook.com/detnorskemaaltid
Twitter: @DNMaltid   Instagram: @detnorskemaltid #dnmaltid15

Det Norske Måltid startet i 2008 og er nå landets viktigste matpris. Det Norske Måltid eies og drives av iPax Mat AS.